- Wat is de procedure van en na een boeking?
Een boeking geschiedt via de website. Ga naar het desbetreffende Chalet/ en Contact. Je ontvangt van ons een bevestiging, gevolgd door de nota waarbij de week ‘in behandeling' wordt gezet. De huurder dient een aanbetalingbedrag van 350/500 euro (zomer/winter) binnen 4 dagen te betalen. Na ontvangst van de aanbetaling staat de week op de site op bezet. 4 maanden voor vertrek moet de helft van de huursom betaald zijn. 8 weken voor vertrek de totale som inclusief de borg van 350/500,00 euro (zomer lage/hoge bezetting/winter). De betaling geschiedt uitsluitend per bank/giro overschrijving.
- Wat zijn de bijkomende kosten?
Alle bijkomende kosten staan [hier] vermeld. Met toeristenbelasting wordt bedoeld: meerdere gemeentelijke belastingen waartoe wij verplicht zijn deze pp af te dragen.
- Hoe zit het met schade en borg en een reisverzekering?
Het komt zelden tot niet voor dat er borg wordt ingehouden wegens schade aan het Chalet. Als er serviesgoed sneuvelt wordt dit (mits de aantallen acceptabel zijn) kosteloos aangevuld. Als er schade is aangebracht (wat een ieder kan gebeuren) door de huurder of medegasten dan is de huurder verplicht dit telefonisch door te geven: +31 (0) 6 22276117. De verhuurder heeft het recht hierdoor ontstane kosten in te houden van de borg. Beschadigingen/nalatigheden kunnen meestal verhaald worden op de reisverzekering. Uiteraard ontvangt de huurder in dit geval de voor de verzekering vereiste nota. Sluit dus altijd een reisverzekering af.
- Kunnen wij 1 of meerdere jaren vooraf reserveren?
Wij verlenen geen opties en reserveringen voor schoolvakantieperiodes. Het winterboekingsseizoen begint 1 december voor het jaar erop. Bijvoorbeeld: voor het winter seizoen dec 2019/apr 2020 kan men vanaf 1 december 2018 boeken via de website. Voor 2020/2021 vanaf 1 december 2019. Gedane boekingen geschieden op volgorde van binnenkomst. Vaste gasten kunnen uiteraard zelf hun wensen vooraf kenbaar maken, dit geeft echter geen reserveringsgarantie.  
- Optievoorwaarden
NB. Voor schoolvakantieperiodes verlenen wij geen opties.
U kunt bij ons buiten de schoolvakanties een 'optie' nemen onder de volgende voorwaarden: De optie wordt gegeven voor maximaal 5 dagen.
Wij hebben een telefoonnummer van u nodig waar u goed op te bereiken bent. Zodra wij een eventueel tweede aanvraag krijgen voor de door u gewenste week nemen wij contact met u op. U heeft voorrang op de andere aanvrager en beslist op dat moment of de optie omgezet gaat worden in een boeking.

- Wanneer ontvang ik de borg retour?
De borg wordt binnen 4 dagen na het netjes achterlaten van het Chalet op rekening van de huurder terug gestort.
- Ik wil een wijziging doorgeven in de boeking, kan dit?
Ja dit kan. Geef de wijziging aan ons door via het contactformulier dan krijgt u een nieuwe nota. Houdt rekening met de wijzigingskosten van 39 Euro.
-Ik wil de boeking annuleren
Artikel 4. Annulering
4.1. Het versturen van een boekingsformulier is bindend volgens de wet voor reizen (diensten die logies, vervoer of vrijetijdsbesteding betreffen). Chalets-Oostenrijk hanteert echter de regel: binnen 3 dagen na het versturen van de boekingsnota kunt u nog annuleren maar onder betaling van de door ons gemaakte administratie kosten van E 39,00. Na de termijn van 3 dagen beroepen wij ons op de annuleringswet voor reizen (diensten die logies, vervoer of vrijetijdsbesteding betreffen) zie volgende punten.
4.2. Bij annulering tot 4 maanden voor aanvang van het verblijf is het aanbetalingbedrag verschuldigd.
4.3. Bij annulering tussen 4 maanden en 8 weken voor aanvang van het verblijf is een bedrag van 50% van het huurbedrag verschuldigd.
4.4. Bij annulering 8 weken of minder voor aanvang van het verblijf is het volledige huur bedrag verschuldigd.
4.5. Bij voortijdige beeindiging van het verblijf blijft het volledige huurbedrag verschuldigd.
4.6. Een annuleringsverzekering dient u af te sluiten bij uw eigen verzekeraar.
- Hoe vallen de schoolvakanties?
Kijk op schoolvakanties in Nederland
Kijk voor België op schoolvakanties in België
Nb. De schoolvakanties kunnen afwijken met die van de school. Neem daarom altijd contact op met de school van uw kind.
- Kunnen wij een midweek of lang weekend huren?
De huurperiode loopt bij ons van zaterdag tot zaterdag. Alleen in het tussenseizoen en/of last-minute maken wij hierop een uitzondering. Stel uw vraag via het contactformulier of bel naar +31 (0) 6 22276117.
- Vanaf welk tijdstip kunnen wij in het Chalet terecht?
Vanaf 14.00 uur. Voor onze reinigingsdames is het onmogelijk het werk goed uit te voeren als u eerder dan zij klaar is het huis al bezet. Wij verzoeken u dus vriendelijk en nadrukkelijk zich aan deze tijd te houden. Is de week ervoor niet verhuurd (na te zien op de website) dan kunnen wij na overleg een ander tijdstip met u afspreken. Stel uw vraag via het contactformulier of bel +31 (0) 6 22276117.
- Kunnen wij later vertrekken dan de aangegeven tijd?
Wij werken met reinigingsdames die iedere week hun eigen Chalet schoonmaken. Zij starten `s winters om half 9 en zomers om 9 uur. Zij hebben 5 uur nodig om het Chalet schoon te maken voor de volgende gasten. Wij verzoeken u dus vriendelijk en nadrukkelijk zich aan de vertrektijd te houden. Is de week na u niet verhuurd en wilt u langer blijven, geef dit dan ruim op tijd door dan kunnen wij de reinigingsdame benaderen met de vraag later in de week de reiniging door te voeren. Stel uw vraag via het contactformulier of bel +31 (0) 6 22276117.
- Bedlinnen en handdoeken
Het is bij ons verplicht bed en badlinnen te huren. Uw bedden zijn opgemaakt bij aankomst. De baby/peuter bedjes hebben een goed matras en dekbedje.  U betaalt pp 17 Euro voor bed en badlinnen, badlinnen= 1 grote badhandoek en 1 kleinere.    
- Wij willen graag per trein reizen. Heeft u tips?
Op de volgende links vindt u informatie over comfortabele treinreizen naar uw bestemming. Ski en disco trein Alpen trein
- Wij willen graag per vliegtuig reizen. Heeft u tips?
Met Transavia vliegt u tegenwoordig comfortabel en betaalbaar van Amsterdam naar Innsbrück. Vanuit Innsbrück kunt u per trein, taxi, bus of auto (Op Innsbrück airport kunt u tevens een auto huren, kijk op de site transavia bij autohuur ) verder reizen.
Zie Transavia
Bus en/of Taxi: Kammerlander Reisen Gmbh, Tel. +43(0)5284 5206
e-mail: info@kammerlander.at
- Ik heb een andere vraag.
Stel uw vraag via het contactformulier of bel naar +31 (0) 6 22276117.