- Geven jullie Pandemie garantie?
Artikel 10. Pandemie-geld-terug-garantie > Op het moment dat Oostenrijk (op het moment van uw vakantie periode) zijn land in geval van een pandemie definieert als een verboden gebied om naar af te reizen, en/of Nederland om die reden verbiedt af te reizen naar Oostenrijk, en/of Duitsland reizigers verbiedt door zijn land te rijden,   > Aan alle betalingsvoorwaarden binnen de betalingstermijnen is voldaan Betalen wij, minus 15 procent van de huurprijs, met een minimum van in de zomer € 250 en een minimum van in de winter € 500, het bedrag van de gedane boeking, terug.  7 dagen voor aankomst beoordelen we de reissituatie. Dit doen we 7 dagen van te voren omdat de situatie erg veranderlijk kan zijn.   Wanneer kan u geen gebruik van Pandemie-Geld-Terug-Garantie? Wij baseren onze Pandemie-Geld-Terug-Garantie op de uitspraken van de overheid. Wanneer uw reis op basis hiervan mogelijk is, kan u geen gebruik maken van de Pandemie-Geld-Terug-Garantie. Als u naar Oostenrijk reist dient u zelf te beschikken over de juiste (reis) documenten en bekend te zijn met de actueel geldende regels en maatregelen. Voor iedere gast is het niet hebben van een 'Vaccinatie paspoort' (Europees digital certificaat) op het moment dat dit vereist is om naar uw bestemming af te reizen of om in het vakantieverblijf te verblijven, géén geldige reden om kosteloos te annuleren. Mochten wij de reis wel kunnen leveren maar u wilt zelf annuleren, dan gelden zoals altijd de standaard annuleringsvoorwaarden artikel 4.  *Zorg er ten alle tijde voor dat uw reisverzekering actueel is inclusief de annuleringsvoorwaarden*
- Hoe zit het met een National Summercard?
Lees het antwoord in dit blog over de Sommercard 
- Wat is de procedure van en na een boeking?
Een boeking geschiedt via de website. Ga naar het desbetreffende Chalet/ en Contact. Je ontvangt van ons een bevestiging, gevolgd door de nota waarbij de week ‘in behandeling' wordt gezet. De huurder dient een aanbetalingbedrag van 350/500 euro (zomer/winter) binnen 4 dagen te betalen. Na ontvangst van de aanbetaling staat de week op de site op bezet. 4 maanden voor vertrek moet de helft van de huursom betaald zijn. 8 weken voor vertrek de totale som inclusief de borg van 350/500,00 euro (zomer lage/hoge bezetting/winter). De betaling geschiedt uitsluitend per bank/giro overschrijving.
- Wat zijn de bijkomende kosten?
Bijkomende kosten zijn; Bed en badlinnen, toeristenbelasting, en energie en eindschoonmaak. Deze kosten staan in 1 oogopslag vermeld zodra u een berekening maakt. Het eindbedrag bij de berekening is dus altijd inclusief alle kosten zodat u niet achteraf voor verrassingen komt te staan. nb. Met toeristenbelasting wordt bedoeld: de meerdere gemeentelijke belastingen waartoe wij verplicht zijn deze pp af te dragen.
- Kunnen wij 1 of meerdere jaren vooraf reserveren?
Voor de schoolvakantieperiode verlenen wij geen opties. Het winterboekingsseizoen begint 1 oktober voor het skiseizoen van het jaar erop. Bijvoorbeeld: vanaf 1 oktober 2021 kan men boeken voor het winter seizoen dec 2022/apr 2023. Boekingen behandelen wij op volgorde van binnenkomst. Vaste gasten kunnen uiteraard zelf hun wensen vooraf kenbaar maken, dit geeft echter geen reserveringsgarantie.  
- Hoe zit het met schade en borg en een reisverzekering?
Het komt zelden tot niet voor dat er borg wordt ingehouden wegens schade aan het Chalet. Als er serviesgoed sneuvelt wordt dit (mits de aantallen acceptabel zijn) kosteloos aangevuld. Als er schade is aangebracht (wat een ieder kan gebeuren) door de huurder of medegasten dan is de huurder verplicht dit telefonisch door te geven: +31 (0) 6 22276117. De verhuurder heeft het recht hierdoor ontstane kosten in te houden van de borg. Beschadigingen/nalatigheden kunnen meestal verhaald worden op de reisverzekering. Uiteraard ontvangt de huurder in dit geval de voor de verzekering vereiste nota. Sluit dus altijd een reisverzekering af.
- Opties
Wij verlenen geen opties uit praktische overwegingen. Als een week/ periode  bij ons open staat betekent dit dan ook dat hij echt vrij is. 
- Wanneer ontvang ik de borg retour?
De borg wordt binnen 4 dagen na het netjes achterlaten van het Chalet op rekening van de huurder terug gestort.
- Ik wil een wijziging doorgeven in de boeking, kan dit?
Ja dit kan. Geef de wijziging aan ons door via het contactformulier dan krijgt u een nieuwe nota. Houdt rekening met de wijzigingskosten van 39 Euro.
-Ik wil de boeking annuleren
Artikel 4. Annulering 4.1. Het versturen van een boekingsformulier is bindend volgens de wet voor reizen (diensten die logies, vervoer of vrijetijdsbesteding betreffen). Chalets-Oostenrijk hanteert echter de regel: binnen 3 dagen na het versturen van de boekingsnota kunt u nog annuleren maar onder betaling van de door ons gemaakte administratie kosten van E 39,00. Na de termijn van 3 dagen beroepen wij ons op de annuleringswet voor reizen (diensten die logies, vervoer of vrijetijdsbesteding betreffen) zie volgende punten. 4.2. Bij annulering tot 4 maanden voor aanvang van het verblijf is het aanbetalingbedrag verschuldigd. 4.3. Bij annulering tussen 4 maanden en 8 weken voor aanvang van het verblijf is een bedrag van 50% van het huurbedrag verschuldigd. 4.4. Bij annulering 8 weken of minder voor aanvang van het verblijf is het volledige huur bedrag verschuldigd. 4.5. Bij voortijdige beeindiging van het verblijf blijft het volledige huurbedrag verschuldigd. 4.6. Een annuleringsverzekering dient u af te sluiten bij uw eigen verzekeraar.
- Hoe vallen de schoolvakanties?
Kijk op schoolvakanties in Nederland Kijk voor België op schoolvakanties in België Nb. De schoolvakanties kunnen afwijken met die van de school. Neem daarom altijd contact op met de school van uw kind.
- Kunnen wij een midweek of lang weekend huren?
De huurperiode loopt bij ons van zaterdag tot zaterdag. Alleen in het tussenseizoen en/of last-minute maken wij hierop een uitzondering. Stel uw vraag via het contactformulier of bel naar +31 (0) 6 22276117.
- Vanaf welk tijdstip kunnen wij in het Chalet terecht?
Vanaf 14.00 uur. Voor onze reinigingsdames is het onmogelijk het werk goed uit te voeren als u eerder dan zij klaar is het huis al bezet. Wij verzoeken u dus vriendelijk en nadrukkelijk zich aan deze tijd te houden. Is de week ervoor niet verhuurd (na te zien op de website) dan kunnen wij na overleg een ander tijdstip met u afspreken. Stel uw vraag via het contactformulier of bel +31 (0) 6 22276117.
- Kunnen wij later vertrekken dan de aangegeven tijd?
Wij werken met reinigingsdames die iedere week hun eigen Chalet schoonmaken. Zij starten `s winters om half 9 en zomers om 9 uur. Zij hebben 5 uur nodig om het Chalet schoon te maken voor de volgende gasten. Wij verzoeken u dus vriendelijk en nadrukkelijk zich aan de vertrektijd te houden. Is de week na u niet verhuurd en wilt u langer blijven, geef dit dan ruim op tijd door dan kunnen wij de reinigingsdame benaderen met de vraag later in de week de reiniging door te voeren. Stel uw vraag via het contactformulier of bel +31 (0) 6 22276117.
- Bedlinnen en handdoeken
Wij rekenen 19 Euro pp voor bed en badlinnen. De bedden zijn opgemaakt bij aankomst, ook de jeugd en baby bedden. De baby/peuter bedjes hebben een goed matras en dekbedje.  Per persoon liggen er 1 grote badhandoek en 1 kleinere klaar. Iedere badkamer heeft nog een extra gastenhandoekje + badmat. Er liggen ook ruim voldoende keukendoeken en dweiltjes klaar voor gebruik. De handoeken kunt u desgewenst wassen in de wasmachine en droger.   
- Wij willen graag per trein reizen. Heeft u tips?
Ga voor informatie naar onze pagina "comfortabel reizen naar Oostenrijk'. Hier vind je van alles over met de trein of vliegtuig.   
- Wij willen graag per vliegtuig reizen. Heeft u tips?
Met Transavia vliegt u tegenwoordig comfortabel en betaalbaar van Amsterdam naar Innsbrück. Vanuit Innsbrück kunt u per trein, taxi, bus of auto (Op Innsbrück airport kunt u tevens een auto huren, kijk op de site transavia bij autohuur ) verder reizen.
Zie Transavia
Bus en/of Taxi: Kammerlander Reisen Gmbh, Tel. +43(0)5284 5206
e-mail: info@kammerlander.at
- Ik heb een andere vraag.
Stel uw vraag via het contactformulier of bel naar +31 (0) 6 22276117.